duminică, 12 ianuarie 2014

Tort Tiramisu Dukan



E weekend şi se cere ceva dulce. Dulcele ăsta, păcat şi plăceare, deopotrivă. Îmi place gustul de cafea şi ce ar merge mai bine dacă nu un Tiramisu. Nu e vorba de orice Tiramisu, e un tort special, pe stilul lui Pierre Dukan.
Prima dată l-am pregătit pentru noapte de Revelion....şi e a treia oară când îl fac. Pare să se potrivească zicala din Bătrâni...ce faci Anul Nou, faci tot anul, sau mai bine zis ce mănânci de Anul Nou, mănânci tot anul. Am ieşit la cumpărături cu lista în mână, şi m-am întors acasă cu plăsuţa plină de produse dukan, numai bune de pregătit Tiramisu Dukan.

Iată de ce avem nevoie pentru blat: 

4 albusuri şi 2 gălbenuşuri (pastram celelalte 2 galbenusuri pt ca avem nevoie de ele la crema)
4 linguri tarate de ovaz macinate fin
2 linguri amidon de porumb (daca nu aveti amidon nu e nicio problema. mai puteti pune 2 linguri de tarate de grau macinate)
1 lingura cacao
1 lingurita praf de copt
1 praf sare
5 linguri indulcitor praf

 Cum pregătim blatul:
Albusurile se bat cu praful de sare pana obtinem o spuma ferma.  Adaugam indulcitorul treptat si continuam sa batem pana spuma prinde luciu uniform. Adaugam galbenususrile si taratea macinata fin, tot treptat, pentru a nu se forma cocoloase, iar la urma, adaugam cacaoa, amidonul si praful de copt. Amestecam pana se omogenizeaza dupa care se toamna compozitia in forma. Eu am turnat-o in forma rotunda de silicon.  Se coace blatul pana trece testul cu scobitoarea. Aproximativ 30 minut. Până se coace blatul pregătim crema.

Iată de ce avem nevoie pentru cremă: 
250 g quark
5 linguri lapte praf
cele 2 galbenusuri
4 linguri indulcitor lichid
1 fiola esenta de unt  si vanilie
un plic budinca  de vanilie
500 ml lapte
gelatina

Se pune gelatina la hidratat. Se pregateste budinca si se lasa la racit. Restul ingredientelor se amesteca intr/un castron astfel incat sa se obtina o crema destul de consistenta. Cand budinca e rece o adaugam peste crema. Adaugam si gelatina pe care am regatit-o conform instructiunilor de pe plic, după care mixam totul. Eu am pus bolul cu crema in congelator si l-am lasat pana s-a intarit crema.

Mai avem de pregatit siropul.
Iată de ce avem nevoie pentru sirop:

1 lingura cu varf cafea solubila
2 fiole esenta de rom
2 linguri indulcitor lichid
5 linguri apa fierbinte

Toate acestea se amesteca si se insiropeaza blatul racit si taiat in doua. 
Odata blatul insiropat, punem crema. Am impartit-o in doua si dupa ce tortul e imbracat in crem, deasupra presaram cacao.
Sa nu va speriati ca e greu de facut. Din contra, e chiar usor. Sunt multe ingrediente, dar pasii sunt simpli, iar rezultatul final sper sa va convinga sa-l pregatiti cat mai repede. Astept impresii si sugestii. Pana atunci...Pofta buna!!!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu